У гостях у богині берегині. У музеї я бачив глиняну фігурку прадавньої богині із піднятими до неба руками. Це було зображення богині Берегині. Про неї я знаю міф, у якому йдеться про те, що люди йдуть до Сварога та Берегині побачити його хатину, піч і жорна, і диво-хліб, схожий на Сонце. Сварог хотів навчити людей будувати хати, а не жити у печерах, сіяти і пекти хліб, а Берегиня — ткати полотно і вдягатися в біле, як належить дітям Білобога. Тоді зійшлися Чорнобог і Мара у підземному царстві, стали землю трусити, ящерів випускати. Вийшли боронити своїх богів хоробрі сва-рожичі, та не могли спинити страшної сили. Та коли сила наблизилася до першої на землі Сварогової хатини, вийшла Берегиня у білому вбранні із вишитими на ньому червоними стрілами Перуна і соколами, підняла догори руки — і зупинила чорні сили, загнала їх у річку Рось, а Білобог у гніві перетворив ящерів на скелі.

Відтоді Берегиня — захисниця білої хати, тому її образ різьбили на хатах, вишивали на сорочках та рушниках, малювали на писанках. Здавна охоронницею України є Богоматір Оранта — її зображують із піднятими до неба руками, немов старовинну Берегиню.

Я вмію писати писанки. На яйці, яке є символом початку життя і Всесвіту, українці з давніх-давен малюють усякі цяточки, хвильки, сонечка — прадавні символи сонця, зірок, нескінченносп. Одного разу ми намалювати на яйці Берегиню — білий контур з піднятими руками, прикрашений білими смужками. Потім узяли гарячий віск, шо ллється зі свічки у писачок, нанесли його на біле, як сніг, яйце. А потім поклали у коричневу фарбу, зроблену з лушпиння цибулі. Якщо яйце  потримати у фарбі недовго — воно буде жовте, трохи більше — коричневе.

Ось вона, Берегиня, з’явилася!