Роль ліричних відступів. 1904 року Іван Франко поїхав в Італію. Він відвідав Рим, Неаполь, Венецію, Флоренцію, знайомився з геніальними витворами образотворчого мистецтва й скульптури. Особливо вразив поета шедевр Мікеланджело — образ біблійного пророка Мойсея, який узяв на себе тяжку місію: він врятував свій народ від заги­белі, привів ізраїльтян до землі обітованої. Саме ця біблійна розповідь стала дже­релом і канвою поеми Франка «Мойсей», у якій він розглядає проблему стосун­ків широких народних мас із поводирем, пророком, вождем. Франко показав спо­внене неймовірних труднощів і злигоднів сорокарічне блукання єврейського на­роду в пошуках землі обітованої, на якій, за велінням Бога, буде створена держава Ізраїль. Основна тема твору — це смерть Мойсея як пророка, не визнаного сво­їм народом. І в такій формі це вже не біблійна, а власна історія поета-пророка.