Проблеми виховання у п’єсі О. Коломійця «Дикий Ангел». Навіщо потрібне виховання? Може, можна просто давати дітям усе, що потрібно, поки виростуть, а там життя саме навчить? Саме так приблизно і міркує один із героїв п’єси «Дикий Ангел» Крячко. В результаті ми бачимо, як син його став неробою й п’яницею, через що потрапив за грати. Отже, виховання обов’язкове, його мета — навчити дітей жити у світі. Маючи совість, спілкуватися людьми з добром у серці, заробляти на життя чесною працею, а щоб на все вистачило, навчитися розраховувати й заощаджувати. Саме так мислить Платон Ангел виховання в сім’ї.

Щоправда, сусіди засуджують його методи, вважають їх «дикими». Та чи і правді вони дикі? Платон Ангел висловлює свою позицію: «Що скажуть люди? Бува, батьки купують любов своїх дітей. Поки малі за іграшку, за морозиво, потім п’ять, десять копійок, двадцять, карбованець, троячка. Потім дитя вже саме лізе у кишеню! А потім жінку приведе — годуйте!.. Нехай його життя поколесить, поморозить, попече! Життя — не батько, не мати — подарунків не робитиме». Отож і вчинив суворо, прогнавши сина Павлика, який без дозволу рано одружився.Чи любив він свого сина? Так, любив і боявся, щоб той не залиши -вся у світі безпорадним, коли його не стане. Отож і змусив його йти заробляти на життя собі й молодій дружині, і син його зрозумів, бо не тримав зла, а засвоїв урок батька. Так само й інші діти.

То виходить, перед нами людина-ідеал, людина-схема для того, щоб ідею суворого виховання довести? Ні, Платон Ангел — звичайна людина, і в його житії бувають негаразди, як-от із сином Федором. Не схвалює Платон його зв’язку з заміжньою жінкою, тому й викликає на відверту ромову Клаву, її чоловіка та того сина Федора. Він розуміє, що життя не завжди йде за правилами, зате знає точно, що головне — совість, честь, які диктують правильне рішення. Він допомагає дітям розв’язувати складні життєві проблеми і порадою, і власним життям чесної порядної працелюбної людини. Отож коли здавалося, все позаду, він відчув утому. П’єса закінчується смертю Платона Ангела не випадково. Він здійснив своє завдання виховати дітей, навчити їх жити в світі, самостійно приймаючи гідні рішення.

Отже, проблема виховання у п’єсі розглядається і через зіставлення двох протилежних поглядів на виховання, і через показ життєвих ситуацій, у які потрапляють дорослі вже діти. Автор переконливо показує правильність позиції Платона Ангела, який є прибічником суворого виховання і прищеплення головної, життєво необхідної якості — працелюбності.