Біблійні образи в поезїї Т. Шевченка. Після прочитання творів Г. Шевченка було б помилково вважати, що письменник  обмежувався лише близькими йому темами, а також сюжетами з життя рідного йому селянства. Автор добре знав надбання світової культури, і це давало йому можливість звертатись до будь-якої з історичних епох, робити свої (до речі, сміливі) висновки. Коли він говорить про криваву боротьбу повстанців, то пригадує події Варфоломіївської ночі, а коли розповідає про неофітів, то порівнює їх з декабристами.

Отже, як бачимо, Шевченко часто звертався до біблійних мотивів, до псалмів староєврейських пророків. Саме звідси він брав теми для своїх творів, епіграфи.

У псалмах та легендах євангельських поет-демократ бачив багато справжньої поезії. Звідси і черпав він матеріал для своїх творів, переспівував їх.

Помисли легендарних пророків або біблійні мотиви доводили, що людська праця — це краса, справедливість і любов.

Шевченко звертався до Біблії як до літературного твору, а не як до святого письма; звідси він брав образи, мотиви і сюжети, створюючи поезії актуального громадського спрямування — антицарського, антикріпосницького, революційного змісту. Такі твори, як «Подражаніє ІІ псалму», «Марія», «Осія, глава XVI», «Царі», «Подражаніє Ієзекіїлю», «Ісайя. Глава 35» мають одверто революційний зміст.

В образі Бога він показує ідеал святості, а Марія — рідна мати, мати земля, ненька-Україна. В образах німих рабів автор зображує простий люд, який терпляче зносить всі знущання панівної верхівки.

У творі біблійного змісту Шевченко вкладає свій зміст — він пророкує щасливе майбутнє, висловлює свої надії і сподівання на загибель експлуататорського ладу:

Оживуть степи, озера,

І не верстовії,

А вольнії, широкії

Скрізь шляхи святії

Простеляться, і не найдуть

Шляхів тих владики,

А раби тими шляхами

Без гвалту і крику

Позіходяться докупи,

Раді та веселі.

І пустиню опанують

Веселії села.

Як поет-революціонер, він не може не закликати до боротьби за свободу. Тому і відстоює народні мрії, пророкує всенародну розправу над гнобителями:

Борітеся — поборете,

Вам Бог помагає!

За вас правда, за вас слава

І воля святая!

…Діла добрих обновляться,

Діла злих загинуть.